Serveur d'exploration Chloroquine

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Malaria

Identifieur interne : 001D94 ( Main/Exploration ); précédent : 001D93; suivant : 001D95

Malaria

Auteurs : G. D. Burchard [Allemagne]

Source :

RBID : ISTEX:D7EE81D830FE29AFC857E6B1B9EC7954F4E67AF1

English descriptors

Abstract

Zusammenfassung: Bei Zunahme des internationalen Reiseverkehrs, häufigen berufsbedingten Auslandaufenthalten und anhaltenden Immigrantenströmen ist die Malaria auch in den Industrienationen ein wichtiges Gesundheitsproblem. Die Symptomatik ist zunächst unspezifisch, daher ist jedes Fieber nach Tropenaufenthalt bis zum Beweis des Gegenteils als malariaverdächtig anzusehen. Die Diagnose beruht auf dem direkten Parasitennachweis in Blutausstrichen, die Diagnose muss innerhalb eines Tages vorliegen. Bei speziellen Fragestellungen kann auch die Diagnostik mittels Polymerasekettenreaktion indiziert sein. Eine unkomplizierte Malaria wird mit Chinolonen (Chloroquin, Mefloquin, Primaquin), mit Atovaquon/Proguanil oder Artemisininderivaten behandelt. Eine komplizierte Malaria muss intensivmedizinisch betreut werden, eine parenterale Therapie mit Chinin sowie supportive Maßnahmen sind sofort einzuleiten.
Abstract: Imported malaria is an important problem in non-endemic areas because of increasing numbers of travelers, overseas workers and immigrants. Since the presentation of malaria is vague and nonspecific, the diagnosis should be considered in any appropriately symptomatic patient with a history of travel to a malaria-endemic area. If the diagnosis is not made in about one day, the disease can have a fatal outcome. Microscopy of thick and thin blood smears remains the standard laboratory method, although also polymerase chain reaction has become an important diagnostic and research technique in malaria. The main classes of drugs used are the quinoline-related compounds (chloroquine, mefloquine, primaquine), atovaquon/proguanil and the artemisinin derivatives. Management of severe and complicated malaria requires special attention: patients have to be admitted to an intensive care unit, supportive measures must be initiated, and parenteral treatment with quinine should be started as quickly as possible.

Url:
DOI: 10.1007/s00108-006-1662-3


Affiliations:


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<div type="abstract" xml:lang="de">Zusammenfassung: Bei Zunahme des internationalen Reiseverkehrs, häufigen berufsbedingten Auslandaufenthalten und anhaltenden Immigrantenströmen ist die Malaria auch in den Industrienationen ein wichtiges Gesundheitsproblem. Die Symptomatik ist zunächst unspezifisch, daher ist jedes Fieber nach Tropenaufenthalt bis zum Beweis des Gegenteils als malariaverdächtig anzusehen. Die Diagnose beruht auf dem direkten Parasitennachweis in Blutausstrichen, die Diagnose muss innerhalb eines Tages vorliegen. Bei speziellen Fragestellungen kann auch die Diagnostik mittels Polymerasekettenreaktion indiziert sein. Eine unkomplizierte Malaria wird mit Chinolonen (Chloroquin, Mefloquin, Primaquin), mit Atovaquon/Proguanil oder Artemisininderivaten behandelt. Eine komplizierte Malaria muss intensivmedizinisch betreut werden, eine parenterale Therapie mit Chinin sowie supportive Maßnahmen sind sofort einzuleiten.</div>
<div type="abstract" xml:lang="en">Abstract: Imported malaria is an important problem in non-endemic areas because of increasing numbers of travelers, overseas workers and immigrants. Since the presentation of malaria is vague and nonspecific, the diagnosis should be considered in any appropriately symptomatic patient with a history of travel to a malaria-endemic area. If the diagnosis is not made in about one day, the disease can have a fatal outcome. Microscopy of thick and thin blood smears remains the standard laboratory method, although also polymerase chain reaction has become an important diagnostic and research technique in malaria. The main classes of drugs used are the quinoline-related compounds (chloroquine, mefloquine, primaquine), atovaquon/proguanil and the artemisinin derivatives. Management of severe and complicated malaria requires special attention: patients have to be admitted to an intensive care unit, supportive measures must be initiated, and parenteral treatment with quinine should be started as quickly as possible.</div>
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